I pressen

2019-05-16 18.45.57-lappeteppet-anja-holt
Fordeler og ulemper

Livet mitt består av tusen lapper, mennesker, i forskjellig mønster og i ulikt materiale. Det er fargerikt, det er unikt og det er mitt. Jeg bor i Kosekroken med mine døtre på henholdsvis 14 og 16 år. Kosekroken befinner seg i skogbrynet på Hanaborgåsen (Lørenskog).

Jeg blogger om hverdagen og alle de små øyeblikkene som gjør akkurat hverdagen bra. Jeg elsker å lage mat uten at jeg regner på innhold eller mengde. Er ganske aktiv. Liker aller best å gå tur. I skog, ved vann og på fjell! Jeg skriver en del om at jeg er 100% mamma 50% av året og livet med store barn.

Jeg er en planlegger og lett kontrollfreak. Jeg elsker når jeg finner på noe, eller jeg blir invitert med på ting, som er morsommere enn det jeg egentlig hadde planlagt.

Under finner du utklipp og utdrag fra diverse artikler vi har bidratt til:

Link til innlegg på Pluss Tid

Link til innlegg i Romerikes Blad

Link til innlegg i Romerikes Blad

Intervju om hjemmeferie. Romerikes Blad med #hjemmeferie 11/6-2015

Trygbloggen oktober 2014

Har du hørt om behandlingsforsikringen til Tryg? Ikke det? Vel, da bør du lese historien til Anja Holt. Hun fikk prolaps og så for seg en lang sykehuskø…
– Min saksbehandler i Tryg behandlet meg som et ekte menneske. Jeg var usikker og redd etter at jeg fikk påvist prolaps. Vedkommende brydde seg oppriktig om å hjelpe meg, og hadde et kundefokus som var fantastisk. Jeg var redd for å bli behandlet som et nummer i rekken. Heldigvis så dere mennesket bak saksnummeret, sier Anja Holt.

Fikk prolaps
For fem måneder siden fikk Anja Holt fra Fjelhamar vondt i ryggen. Smertene ble verre. I juli fikk hun påvist prolaps i ryggen. Dermed ble hun ble sendt rett inn i en sykehuskø, hvor mange stod foran henne for å bli operert. Men heldigvis hadde hun, via arbeidsgiver Norges Eiendomsakademi, behandlingsforsikring hos Tryg Forsikring.

– Jeg fikk beskjed i fjor, etter min første prolapsoperasjon, at om jeg måtte operere en gang til, at jeg ikke fikk kikkehull men større sår med lenger rekonvalens. Vel, jeg ble sendt til de beste og de klarte faktisk å utrette mirakel. Takk til min kundebehandler i Tryg som sendte meg til de rette folkene, sier Anja.

Første møte med behandlingsforsikring
Anja forteller at behandlingsforsikring i hennes tilfelle var den gull verdt.

– Fra jeg meldte om skade til jeg lå på operasjonsbordet tok det ikke mange ukene. Jeg var ferdig operert og viftet med tærne før jeg hadde time på oppfølging for ny vurdering av operasjon ved sykehuset, smiler Anja, som var tilbake i full jobb seks uker etter operasjonen.

Les mer om behandlingsforsikring her

Ekte omsorg
Anja er full av lovord til saksbehandleren som hadde saken hennes.

– Fra jeg tok kontakt med dere har alt gått på skinner. Takk til den som mottok min første samtale og trøstet meg når jeg gråt og var lei meg. Takk til den som fulgte meg opp og fanget opp at e-posten med rekvisisjonen ikke kom frem første gang. Takk til den som fikk meg inn på Oslofjordklinikken. Og takk til den som ringte meg opp før å høre om operasjonen hadde gått bra og om jeg ønsket assistanse til opptrening etterpå. Jeg har bare blitt møtt med respekt, varme og ekte omsorg.

Om jeg har anbefalt dere? You bet! Jeg håper salgsavdelingen deres opplever et hopp! forteller Anja.

Hva kjennetegner verden beste?
Tryg Forsikring har satt seg et hårete mål om å bli verdens beste forsikringsselskap. Det handler mye om trening, feiling og høre hva kundene er opptatt av. Anja er klar på én ting: Gjør det enkelt.

– I ryggmargen skal det ligge en refleks om at kundene skal bli hørt og få de ønsker – samt ikke visste hva de ønsket. Kort sagt handler det om å bli sett. Slik jeg ble. Skal Tryg bli verdens beste, håper jeg at alle i kundefront har denne unike egenskapen. Da blir selskapet et fantastisk sted å være kunde, sier Anja.


Fotograf Bjørn Inge Karlsen

– Her i huset har barna spist sine mengder med sand, spøker Anja Holt (38) tørt mens hun ser på døtrene Ida (11) og Vilde (9), som håndterer lekeapparatene på lekeplassen. Apparatene er plassert i en diger sandkasse, som er like populær hos naboenes katter som for barna hennes. Noe Anja tenker er mye av grunnen til at noen voksne ikke vil la barna sine leke i sandkasser.

I skrivende stund er artikkelen delt 90 ganger via Facebook. 249 mennesker likte artikkelen og kommentarfeltet er faktisk ganske bra både her og på ABC Nyheter sine egne sider. Klikk.no på Facebook fanget den også opp, så ja den blir lest.

Det er jo alltid en fare når man tar steget og lar seg intervjuet har jeg skjønt og sett nok av. Delte meninger vil det alltid være, det får verden fremover for de som vil den veien. Men som sagt, her foregår det aller meste i sømmelige former.

Jeg synes det er flott at det blir satt fokus på dette. Jeg vet at mange mener jeg rydder og ordner for mye. Men det er ikke det fokuset på artikkelen, eller det jeg baserer mine synspunkter på, eller det forskerne mener. Det handler om at vi vasker oss i hjel og spriter ned hendene hjemme.

Rent og ryddig er ikke det samme som at man ikke tillater lek ute eller må sprite hendene hjemme når ingen er sjuke. Det er forskjell på hygiene på sykehus og et hjem med barn.

Det betyr ikke at jeg liker at det er skittent på bad og kjøkken som er “hygienerom” for meg. Ungene får heller ikke lov til å ligge i senga med ytterklær. De bader eller dusjer på kvelden. Vi vasker klær. Ferdig snakka, hehe.

Jeg er veldig fornøyd med artikkelen, hva tenker du?

Vi har vært intervjuet i Mammanett. Denne ble republisert i 2014 noe vi syntes var moro.

Jeg og Anette har blitt intervjuet, tatt bilder vært publisert i bladet Fit Living som senere ble republisert i  bladet “Slank” *

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.