Mange har fått med seg at jeg liker å ha det relativt ryddig og organisert. Pulten min på jobben bærer preg av “det papirløse samfunn.” Jeg har papirer, men jeg har de bare oppe når jeg skal jobbe med dem. Aller helst blir de bare scannet og lagret. Da kan både jeg, og mine kolleger, finne dem når vi trenger dem.
Tips: I møter har jeg med meg postit- lapper. En lapp per oppgave jeg skal utføre. Når jeg kommer tilbake på plassen min blir oppgaven enten a) gjort og lappen blir kastet eller b) registert i kalenderen på den dagen den skal gjøres og lappen blir kastet.
Om du er i tvil på hva dagens oppgave er kan jeg avsløre at det er å kikke nøye på arbeidsplassen din. Jeg tror oppriktig at en ren pult gir deg i hvert fall inntrykk av at du har nogenlunde kontroll i tillegg til noe som kan minne om tankefred når du forlater den. Så om du har en pult i åpent landskap, jobber fra ett skatoll i hjørne på soverommet eller ene enden av kjøkkenbordet…. rydd rundt deg. Jeg opplever i hvert fall at det er enklere å holde fokus på det jeg faktisk skal gjøre.
#hverdag – små oppgaver for vanlige dager
Følg meg på Facebook |
Amen!! Holder og kontorpulten ryddig. Dog ikke like flink hjemme..
@laila: hva? Er du ikke 100% perfekt? Velkommen i klubben! ?
Jeg elsker organisering ! Amen for post it lapper og andre små lapper!
Velkommen tilbake til hverdagen!
Måtte dagen bli fin!
@linn: post it er genialt! Håper dagen din er flott!
Jeg har alltid ryddig arbeidspult på jobben, i alle fall når jeg kommer og når jeg går.
Men her hjemme … Jeg bruker postit lapper til å skrive ned drømmer og mål, og putter de inn i almanakken. Det er en påminnelse om alt jeg vil som ikke har med jobb å gjøre. Det beste er at det pleier å bli noe av disse tingene, fordi jeg ofte får en påminnelse om de.
@Nann Karin: Se! Du har funnet løsningen, for hvordan drømmene dine skal bli sanne. Visualisering!